Wednesday, September 14, 2011

Thomas Balkenhol


Thomas Balkenhol,
 kurgucu, Münih Sinema ve Televizyon Okulu mezunu, 1997 den itibaren ODTÜ GİSAM’da öğretim görevlisi olarak temel video ve sinema ders veriyor. Yapımcı, yönetmen, sesçi ve kurgucu olarak çalıştı. Kurgucu olarak Werner Herzog, Ingemo Engström, Rolf Silber, Christoph Boekel, Panikos Chrysanthou, Peter Heller, Frido Feindt, Miriam Puccitta, Pierre Hoffmann ve birçok yönetmenlerle çalıştı.
Türk sinemasında kurguladığı filmler: „Iz“(Yeşim Ustaoğlu), „Sonbahar“ ve „Gelecek Uzun Sürer“(Özcan Alper), „İki Dil Bir Bavul“ (Özgür Doğan/Orhan Eskiköy), Biraz Nisan“ (Aslı Özge), „Ölmez Ağaç“(Yusuf Kurçenli), „Kara Altından Altın Mikrofona“(Metin Avdaç), „Yaşamın Sürüklediği Yerde – Erol Güney’in Yaşam Öyküsü“(S.Banu Yalkut)
Türk filmlerinin Alman cerrahı
Sonbahar ve İki Dil Bir Bavul filmlerinin ödüllü kurgucusu Thomas Balkenhol 35 yıldır Türkiye’de yaşıyor.Yazları ise Ayvalık ta, Sinemayı gökyüzüne bakmaya, yaptığı işi de bir tür cerrahlığa benzetiyor.  Türk sinemasının iyi yolda olduğunu düşünüyor

Her sinemacı bilir ki iyi bir senaryoya, kaliteli oyunculara sahip ve iyi çekilmiş bir film, kötü bir kurgucunun elinde vasat bir film halini alabilir. Çünkü görüntüleri ve sesleri bir amaca uygun sıralayan kurgucudur. Kurgucu yönetmenin kafasında oluşturduğu resmi gerçekleştirir. Bir kurguyu iyi bir şekilde gerçekleştirmek için o filmin anlattığı ülkenin kültürünü, değer yargılarını da çok iyi bilmek gerek. Yeşim Ustaoğlu’nun Sırtlarındaki Hayat, Yasemin Alkaya’nın Yaşam Arsızı, Seyhan Derin’in Ben Annemin Kızıyım, Özcan Alper’in Sonbahar, Aslı Özge’nin Köprüdekiler, Sema Poyraz’ın Gölge, Pelin Esmer’in 11’e 10’a Kala adlı filmleri...Son yıllarda beğeni toplayan birçok Türk filminin kurgusunda aynı imza var: Thomas Balkenhol. O bir Alman ama 40 yıldır Türkiye’de yaşıyor. Film projelerinin yanı sıra ODTÜ’deki öğrencilere dersler veriyor.

No comments:

Post a Comment