Tuesday, May 1, 2012

Resim Sergisi "PİŞŞTKEDİ" Gülseren Kayalı Basın Bülteni


SERGİ BASIN BÜLTENİ:


GÜLSEREN KAYALI “PİŞŞTKEDİ” RESİM SERGİSİ
7 – 16 MAYIS 2012
AÇILIŞ KOKTEYLİ: 7MAYIS,PAZARTESİ, SAAT: 16.00
SERGİ YERİ: TEPEKULE KONGRE VE SERGİ MERKEZİ,
ANADOLU CAD. NO: 40.
BAYRAKLI - İZMİR

İLETİŞİM:
AYFER ÖZCAN EROĞUZ: 0544 362 57 27
AYVALIK, TARLAKUŞU: 0266 312 3 312

AÇILIŞ GÜNÜ ETKİNLİKLERİ;

WORKSHOP/RESİM ÇALIŞMASI
FİLM GÖSTERİSİ: GKAYALI “RESMİN VAROLUŞU” VE SUNUM
KİTAP SATIŞ VE İMZA;
“GÜLSEREN KAYALI KİTABI”/2003/DR. ÖZKAN EROĞLU
“BİZİM ZEYTİNYAĞLI AYVALIK YEMEKLERİMİZ”/2012/AHMET YORULMAZ
RESİMLEYEN: GKAYALI
RESİM BASKILI FANİLA SATIŞI: GKAYALI’NIN RESİMLERİNİN DİJİTAL ORTAMDA PAMUKLU BEZE BASILMIŞ ÇALIŞMALARI

ORGANİZASYON: TARLAKUŞU ORGANİK STUDYO
AYVALIK: 0266 312 3 312


EKLER:

-SERGİ AFİŞİ
-3 GÖRSEL
-GKAYALI/ÖZGEÇMİŞ
-SERGİ BASIN BÜLTENİ


RESSAM GÜLSEREN KAYALI’NIN “PİŞŞTKEDİ”ADI VERİLEN, KEDİ KONULU 46. SOLO/KİŞİSEL RESİM SERGİSİ, 7 MAYIS PAZARTESİ  GÜNÜ SAAT 16.00’DA; İZMİR, TEPEKULE KONGRE VE SERGİ MERKEZİNDE AÇILIYOR.

KEDİ SERGİLERİNDEN İLK İKİSİ İSTANBUL’DA, ÜÇÜNCÜSÜ 2012 NİSANINDA İZMİR’DE DÜZENLENEN GKAYALI; SON SERGİSİNDE, TUVAL ÜZERİNE, AKRİLİK, YAĞLIBOYA, OİL-STİCK/ÇUBUK YAĞLIBOYA VE KARIŞIK TEKNİK İLE SON 25 YILDA GERÇEKLEŞEN RESİMLERİNDEN SEÇİLMİŞ ESERLERİNİ SERGİLİYOR.

7 MAYIS PAZARTESİ, AÇILIŞ GÜNÜNE ÖZEL; GKAYALI’NIN İZMİR, TEPEKULE KONGRE VE SANAT MERKEZİNDE SERGİLENEN PENTÜR/BOYA RESİMLERİNE EK OLARAK, WORKSHOP, KÂĞIT RESİMLER, KİTAP İMZA VE RESİM BASKILI FANİLA SATIŞI, FİLM GÖSTERİSİ ETKİNLİKLERİ YER ALIYOR.

GKAYALI, AÇILIŞ GÜNÜ SAAT: 16.30-17.30 ARASI, WORKSHOP/RESİM ÇALIŞMASINI UYGULAMALI OLARAK SERGİLİYOR. SPONTANE, İÇİNDEN GELDİĞİNCE, ÇİNİ MÜREKKEBİ, SU, KARIŞIK TEKNİK VE ÇEŞİTLİ BOYA İLE KÂĞIT ÜZERİNE RESİMLER YAPIYOR.

RESSAM GKAYALI; WORKSHOP SONRASI, DR.ÖZKAN EROĞLU’NUN YAZDIĞI, “GÜLSEREN KAYALI KİTABI” İLE TARLAKUŞU YAYINLARININ İLKİ OLAN GKAYALI’NIN YEMEK İLLÜSTRASYONLARINI ÇİZDİĞİ “BİZİM ZEYTİNYAĞLI AYVALIK YEMEKLERİMİZ” KİTAPLARINI İMZALIYOR.

GKAYALI’NIN 1975’DEN BU YANA VAR OLAN RENKLİ, KARIŞIK TEKNİK İLE KÂĞIT ÜZERİNE YAPILMIŞ KEDİ RESİMLERİ; SADECE 7 MAYIS PAZARTESİ  AÇILIŞ GÜNÜNE ÖZEL; SATIŞA AÇIK, ÇERÇEVESİZ OLARAK SERGİLENİYOR.

FİLM GÖSTERİSİNİN İLK FİLMİNDE; GKAYALI SUNUMU İLE RESSAMIN BUGÜNE DEK YAŞAMINDAN FOTOĞRAFLARI KAPSIYOR…
DİĞERİ İSE: PEBEO MARKA BOYANIN RESSAMI GKAYALI’NIN 2003’DE ESMO TARAFINDAN ÇEKİLEN, “RESMİN VAROLUŞU”NU GÖSTEREN WORKSHOP/RESİM ÇALIŞMASI FİLMİ EKRANDA YER ALIYOR.

6 MAYIS PAZAR GÜNÜNE KADAR DEVAM EDECEK OLAN “PİŞŞTKEDİ” RESİM SERGİSİNDE, GKAYALI’NIN ESERLERİ, SERGİ SÜRESİNCE, HERGÜN, TEPEKULE KONGRE VE SERGİ MERKEZİNDE İZMİRLİ SANATÇI VE SANATSEVERLERLE BULUŞUYOR.



DR.ÖZKAN EROĞLU/ELEMANLAŞAN SURATLAR/2003
GÜLSEREN KAYALI’NIN SON RESİMLERİNDE, ÇOK ÇEŞİTLİ VE RENKLİ SURAT BETİMLERİNİN YIĞILMASINDANBİRİKMESİNDEN MEYDANA GELEN ATMOSFER OLUŞUMLARI DİKKAT ÇEKİYOR. TAM BU NOKTADA BİR ÖNEM NOKTASI OLUŞUYOR: DOLU ALANLARIN TEMSİLİNİ ÜSTLENEN SURATLARIN OLDUĞU BÖLGELERLE, SADECE SİLUET FİGÜR KULLANIMINDAN YANA OLAN BOŞ ALANLARIN, GENEL RESİM ŞEMASI DÂHİLİNDE ORTAYA KOYDUKLARI PERFORMANS. BU DURUM, AYRICA YIĞMA PERSPEKTİF TAVRINA YAKLAŞAN BİR KOMPOZİSYON DÜZENİNE İŞİ DÖNÜŞTÜRMESİ AÇISINDAN DA ÖNEM TAŞIYOR.

KOMPOZİSYONLARIN ELEMANCA SEYRELMİŞ ALANLARINDA -GENELDE RESİMLERİN ÜST BÖLGELERİNDE GRİLEŞMİŞ YÜZEYLERDE- KENDİNİ GİZEMLİ BİR ŞEKİLDE BELLİ EDEN, SAKLANMIŞ SURATLARA RASTLAMAMIZ, ALEGORİK TANIMLARA GİRİŞMEMİZİ SAĞLIYOR. BİR DE, RESMİN TÜM YÜZEYİNİ KAPLAYAN BAZI KOMPOZİSYONLAR VAR Kİ, ORADA DA EKSPRESYONİST SOYUTLAMALAR GÖRÜLÜYOR VE BÖYLECE PARÇALANAN BİR KONSTRÜKSİYONA DA İŞARET EDİLEBİLİYOR. BÖYLECE RESSAM, BOŞ İLE DOLU ALANLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLİ YER DEĞİŞTİRMELERİN, BİR RESİMDE NELERE YOL AÇACAĞI KONUSUNUN ÜZERİNE GİTTİĞİNİ DE GÖSTERMİŞ OLUYOR.

RESİMLERDE, PRİMİTİF TOPLUMLARDAKİ BÜYÜCÜLÜĞÜ ANIMSATAN BİR İMGE DÜNYASI, BOSCH`UN SÜRREALİZMİ, NOLDE VE BİLHASSA ENSOR’IN SURATLARI VB. GİBİ OLGULARI HATIRLAYABİLİYORUZ. DÜŞÜNMELERİMİZİN SONUNDA, RENK TERCİHLERİNİN NASIL DA BÜYÜSELLEŞEBİLECEĞİNİ FARK EDİYORUZ. ÇÜNKÜ BU AŞAMADA FOV VE EKSPRESYONİST PALETLERİN VARLIĞINI ALGILIYOR OLMAMIZ, SÖZ KONUSU BÜYÜ MESELESİNİ HEM İYİCE BELİRGİNLEŞTİRİYOR, HEM DE ZİHİNLERDEKİ KALICILIĞINI ARTTIRIYOR.

RESİMLERİ ÖNCE BİÇİMSEL, SONRA İÇERİKSEL BİR SÜZGEÇTEN GEÇİREREK, BİR SONUCA VARABİLECEĞİM DÜŞÜNCESİNDEN HAREKET EDEREK, ŞUNLARI DA DİLE GETİREBİLİYORUM: BİÇİMSELLİK BOYUTUNDA DİKKATİMİ İLK ÇEKEN, VURGULADIĞIM ÜZERE “RENK” ANLAYIŞI OLMUŞTUR. ÇÜNKÜ BU RENKLER ÖRTÜYE İHTİYAÇ DUYMAMAKTADIR. HATTA ZAMAN ZAMAN RESSAMCA YUMUŞATILMIŞ RENK GEÇİŞLERİNE VE KARILMIŞ BİR BOYA TAVRINA DA RASTLAMAK MÜMKÜNDÜR. BİÇİMSELLİK KONUSUNDA DİKKAT ÇEKEN İKİNCİ YAN İSE, DEĞİŞİME UĞRATILMIŞ, -KANIMCA BÖYLECE İRONİ VE HUMOR, HATTA GROTESK TANIMLARA ULAŞMIŞ- SURATLARDIR. AYRICA BİR DE ANLAM’A KATKI VEREN VE KOMPOZİSYONLARDA ANSIZIN BELİREN CANLI YA DA CANSIZ VARLIKLARIN GÖRÜNTÜLERİ DİKKAT ÇEKMEKTEDİR.

RENKÇİ BİR RESSAM MIDIR GÜLSEREN KAYALI? KANIMCA RENKLERİ, BÖYLESİNE ORTAYA ÇIKARMAK, BİR ANLAMDA BAĞIRAN RENK SÜRECİNİ İŞLETMEK DEMEKTİR. BU NOKTADA RESSAMIN GEÇMİŞİNDEN, İFADECİ VE DIŞAVURUMCU BİR MİZACININ OLDUĞUNU DA BİLİYORUZ. SÖZ KONUSU MİZAÇ, DOĞALDIR Kİ ÇİZGİ VEYA RENK İLE KENDİNİ GÖSTERECEKTİR. FAKAT BURADA TERCİH EDİLEN RENK OLMUŞTUR. RESSAMIN, SON DÖNEM RESİMLERİNDE, FARKLI BİR SÜRECİ YAŞADIĞIDA BELLİDİR. RENKSEL BİR ELEMAN DA SAYILAN HER İMGE, RENKLERİ YOLUYLA İÇERİKSEL OLARAK ÇÖZÜME GÖTÜRÜLEBİLİR. FAKAT BU ÇOK GENİŞ BİR TARAMANIN VE ÇALIŞMANIN ÜRÜNÜDÜR. BU NOKTADA, HER ŞEY RENKLERİN İTME VE ÇEKMELERİNE, HATTA İÇİNE ALMA VE ALMAMA GİBİ TEMEL MESELELERİNE GÖRE AYARLANIR.

RESİMLERDE KULLANILAN DEFORMASYONA GELİNCE, BURADAKİ STİLİZASYONUN HAKKINI DA KORUMAK GEREKİYOR. STİLİZASYON, DEKORATİF OLGUNUN İÇİNDE KUVVETLE YER ALIR. BU RESİMLERDE, DEKORATİFLİK, AMAÇ OLARAK DEĞERLENDİRİLMEMİŞ GÖRÜNTÜSÜ VERMEKTEDİR. ZATEN AMAÇ OLARAK DEĞERLENDİRİLSEYDİ, RESİMLER DE BİRER İLLÜSTRASYON OLARAK KALACAKLARDI. İLLÜSTRASYON SÜRECİ İŞLEMEYİNCE, RESSAMIN KENDİNCE, HER KOMPOZİSYONDA KURGULADIĞI BİR ATMOSFERİN DIŞAVURUMUNUN DA YAPILDIĞINI İFADE EDEBİLİRİZ. BU DA GÖSTERİYOR Kİ, ELEMAN VE UZAM AÇISINDAN SÖZ KONUSU SURATLAR-ELEMANLAR, SOYUT BİR VURGU OLARAK DİKKATE ALINMIŞ VE FARKLI BİR KAVRAMA DOĞRU SÜRÜKLENEN OLGUNLUKLAR SERGİLEMEKTEDİR.

İÇERİKSEL BOYUTA DÖNERSEK, BİÇİMSELLİĞİN BİZE VERDİKLERİNİ GÜNDEME GETİREBİLİR VE ÇIPLAK BİR İKONOGRAFİK TARAMA YAPABİLİRİZ. “BİR SURATTA AĞIZDAN KEDİ YAVRULARININ ÇIKMASI”, “BİR BAŞKA SURATTA, AĞZIN KEDİ ŞEKLİNİ ALMASI”, “BİR SURATTA GÖZLERİN ANSIZIN BİRER SAAT MOTİFİNE DÖNÜŞMESİ”, YİNE “BİR BAŞKA SURATTA AĞZIN İKİ FANTASTİK ELLE AÇILMASI”, VB. GİBİ BİÇİMSEL HAREKETLER, İÇERİK HAREKETLİLİĞİNİ DE SAĞLAMAKTADIR. AYRICA SÖZÜNÜ ETTİĞİMİZ BİÇİMSEL HAREKETLERİN, RESSAMDA GİZLİ AÇIKLAMALARI VARDIR VEYA YOKTUR, FAKAT BUNLARA, İSTENİLDİĞİ TAKDİRDE İZLEYİCİ VE SANAT DÜŞÜNÜRLERİNİN ANLAMLAR YÜKLEMESİ MÜMKÜNDÜR.

BİR DE RESİMLERDE “KAPSAMA” MESELESİYLE İLGİLİ GELİŞMELERİN OLDUĞUNU HATIRLATMALIYIM. KAPSANAN VE KAPSAYANLARIN OLDUĞUNU, BUNU, ELEMANLARIN RESİMLERDE ALAN OLARAK KAPLADIKLARI YÜZEYLE İLİŞKİLİ GÖRMEK, BURADAN HAREKETLE KAPSANANLARLA KAPSAYANLARI ORTAYA ÇIKARMAK DA OLASIDIR. BU ARADA SÖZ KONUSU ELEMANLAR SURAT OLUNCA, ANİ VE KESKİN BAKIŞLARDAN TUTUNDA, ÜZÜNTÜLÜ, GÜLEN SURATLARA KADAR BİRÇOK “HUMOR SİMAYLA” DA KARŞI KARŞIYA KALMAKTAYIZ. YAN YATAN VEYA GÖRÜNÜŞÜ DİYAGONALE ÇEKİLMİŞ BİRÇOK BAŞ KENDİNİ ORTAYA KOYMAKTADIR. BAŞ VE ONUN TAŞIDIĞI SURAT, FİGÜRATİF BETİMLER İÇİN EN CAN ALICI NOKTADIR. ÖYLEYSE RESSAMIN DEĞERLENDİRDİĞİ HER SURATI, BU BAĞLAMDA DA DÜŞÜNMEK YARARLI OLABİLECEKTİR.

GÜLSEREN KAYALI’NIN TÜM RESİM GEÇMİŞİ İÇİNDE, SON DÖNEM RESİMLERİNE GELENE KADAR, OLDUKÇA FARKLI TEKNİKLERDE, TAVIRLARDA RESİMLER ORTAYA KOYDUĞU DURUMUNU BİR KERE DAHA HATIRLATMIŞ OLAYIM. SONRA RENKLİ VE DİNGİN BİR DIŞAVURUMUN GERÇEKLEŞTİĞİ BU SON DÖNEM RESİMLERİNİN TEMELİNDE ÖZELLİKLE UZAM VE ELEMAN İKİLİSİ ÜZERİNDE DURULDUĞUNU DA BİR KERE DAHA İFADE EDEYİM.



GÜLSEREN KAYALI SON SERGİSİ İÇİN DER Kİ;

KEDİ RESİMLERİ, PORTRELER… PORTRE ÖTESİ KEDİ SURETİNDE GÖRÜNEN GİZLİ İNSAN YÜZLERİ, ANILAR, HATIRLATMALAR… KENDİNE ÖZGÜN, SURET/SOMUT, SİRET/SOYUT GÖNDERMELER İLE KONUŞAN VE KONUŞTURAN, GEL/GİT YAŞATAN, DÜŞÜNDÜREN VE DÜŞÜNDÜRTEN, AKILLI, YARAMAZ, CİN GİBİ İRONİK KEDİLER… KENDİ KENDİSİNİN EFENDİSİ KEDİLER, EFENDİLER İLE SEVGİLİ KEDİLERİ… KEDİLERE BÜYÜK BİR SEVGİ İLE BEND OLAN SAHİP VE SAHİBELERİ… AŞK DOLU, ÇOŞKULU, DUYARLI, CAZİBELİ, GÜZEL GÖZLÜ, SESLERİ BAYGIN, TATLI, SEVİMLİ, OYUNCU… BÜTÜN DERTLERİ UNUTTURAN, GÜLÜMSETEN, YAŞAMA SANATININ USTALARI KEDİLER…

NAZLI, KAPRİSLİ, KÜSKÜN, BAZEN ABUS, ÜZGÜN, MUZİP, UYKULU, NEŞELİ, KIZGIN, DARGIN, HASTA, YARDIM BEKLEYEN, AÇ, TOK, TOK EVİN AÇ KEDİLERİ… BİNBİR ÇEŞİT HALLERİ İLE MUHTEŞEM VARLIKLAR, HER BİRİ KENDİNE HAS SULTANLAR…“GEL”, DEYİNCE, GELMEYEN, CANI NE İSTERSE ONU YAPAN, HÜR, BAŞINA BUYRUK, ANNELİĞİ MÜTHİŞ, GÜÇLÜ, ASİL, TEK BAŞINA YAŞAYABİLEN VE YALNIZ KEDİLER…

İTALYAN RESSAM PAOLO UCELLO’NUN SAVAŞ RESİMLERİNDEKİ MIZRAKLAR GİBİ UZUN BIYIKLI, KENDİNDEN BÜYÜK KEDİLER… HER AN SAVAŞA HAZIR, MÜCEVHER GÖZLÜ CANGAVER AVCILAR… RESSAMLARA İLHAM VEREN KEDİLER… SOYUT RESİMLERDEN ÇIKIP GELİVERMİŞLER SANKİ… YENİDEN ÇİZİLSİNLER, BOYANSINLAR DİYE… BİR AN İÇİN TUVALLERE KONMUŞLAR KUŞ MİSALİ… SONRA BAŞKA DİYARLARA GİDECEKLER GİBİ… ABSTRE/SOYUT, LEKELİ, BENEKLİ, RENKLİ, BAZEN TEK RENK, SİYAH-BEYAZ, TÜYLÜ O KÜÇÜK BEDENLERDEN ÇIKIVEREN DEVASA KEDİ RESİMLERİ…

HER KEDİ, BENZERSİZ, BAŞKA BİR RESİM, BAŞKA BİR CAN, BAŞKA BİR GÜZELLİK… NADİR VE ÇOK DEĞERLİ BİR OYUNCAK GİBİ KEDİLER… OLDUĞU GİBİ SEVEN, TEK GAİLESİ YEMEK, UYKU VE SEVİLMEK OLAN, ARINMIŞ, SAF, SEZGİSİ KUVVETLİ YAKIN BİR ARKADAŞ, DOST GİBİ… HAYATIN NEŞESİ, MÜJDESİ, MUCİZESİ KEDİLER…

GÜLSEREN KAYALI, 6 NİSAN 2012
0542 236 18 12

* YAZILARIN DEĞİŞTİRİLMEMESİ RİCASI İLE.

No comments:

Post a Comment